Toggle mobile menu
Toggle mobile menu

Nasze inspiracje: 5 wskazówek na Walentynki

Na promie Polska Skandynawia | Brak komentarzy

Jak uważacie, Walentynki to zwykły komercyjny chwyt czy święto miłości? To święto ma zarówno swoich zwolenników jak i przeciwników i rzeczywiście czasami może budzić kontrowersje. Zwyczaj rodem z Ameryki zadomowił się już na naszym rynku na dobre, ale my w Stena Line lubimy na niego spojrzeć z nieco szerszej perspektywy. Szczerze mówiąc lubimy Walentynki, bo...

Czym jest wolna powierzchnia?

Na promie | Brak komentarzy

Stena to nie tylko promy, ale również duże tankowce, które transportują od 50 do nawet 100 tysięcy ton ropy jednocześnie. Czy zastanawialiście się kiedyś, jak taka duża ilość płynu wpływa na stabilność statku? Ciecz, która na morzu się przemieszcza może zagrażać bezpieczeństwo. Aby rozwiązać problem, swobodna powierzchnia cieczy jest redukowana, dzięki podzieleniu zbiorników na mniejsze…

Uwaga na balast!

Na promie | Brak komentarzy

Na pewno kojarzycie, czym jest balast, prawda? Słowo to pochodzi z języka nordyckiego i w oryginale “barlast” oznacza “bez ładunku”. Kiedy statek ma na pokładzie pełen ładunek, np. ciężarówki i samochody osobowe,  jego ciężar powoduje , że kadłub zanurza się w wodzie. I to jest w porządku, ponieważ, jak mogliście zobaczyć w 4 odcinku naszej serii, obniża to…

Człowiek, który popłynął w 100 rejsów… pod rząd!

Na promie | Brak komentarzy

Wyobraźcie sobie, że spędzacie kwartał na statku, 3 pełne miesiące. Nie, nie w pracy. Dla przyjemności. My, oczywiście kochamy nasze statki, ale 100 rejsów pod rząd to dużo nawet jak dla nas! Martin, Duńczyk, niedawno ustanowił ten rekord, który może nawet stać się oficjalnym rekordem w Księdze Guinessa. Jaka jest jego rada ...

Od nowicjusza po konkurencyjnego gracza

Na promie | Brak komentarzy

1972 rok był pełny wydarzeń dla Stena, które zaowocowały przejściem z początkującego przewoźnika w pełni konkurencyjną firmę, która staje się coraz częstszym wyborem klientów. Nowy, elegancki budynek terminalu na południowym brzegu rzeki Göta rozpoczyna nową erę w Göteborgu. Oryginalnie, biznes promowy opuścił południową rzekę i przeniósł się do portu Skandia, bliżej ...

Baileys Pannacotta

Na promie | Brak komentarzy

Lubicie smak Pannacotta? Ten deser kojarzy nam się bardziej ze słoneczną Italią niż Szwecją, ale mam dziś dla Was specjalny przepis od Garego Fitzsimmonsa, który jest zastępcą szefa kuchni na promie Stena Adventurer. Mało tego, ten smakołyk będzie też od 5 lutego dostępny na naszych promach Stena Spirit i Stena Vision w restauracji Metropolitan! 🙂 Składniki na…

Top 5 trendów podróżniczych na 2018

Na promie | Brak komentarzy

Czy wiedzieliście, że zima jest nowym latem? A może już dawno uświadomiliście sobie, że podróżować należy tylko powoli, na małe odległości i poza utartymi szlakami? Nie interesuje Cię Paryż lub Nowy Jork, ale mniejsze miejscowości, gdzie przyjrzysz się swojemu otoczeniu z bliska i poszukasz bardziej „przyziemnych” doświadczeń to zdecydowanie jesteś prekursorem i wizjonerem, jeśli chodzi…

Jak się waży statek?

Na promie | 2 komentarzy

Jeśli oglądaliście nasz pierwszy odcinek z serii “Jak to działa” pod tytułem W jaki sposób statki unoszą się na wodzie?, to pewnie pamiętacie, że siła wyporu jest równa ciężarowi wody wypartej przez dany przedmiot. To oczywiście prawo Archimedesa. Ale teraz jak ustalić ciężar tej wody? Konstruktorzy statków rozwiązali ten problem i malują specjalne znaki (podziałkę zanurzenia) po każdej…

O 300 kroków bliżej do bardziej zrównoważonej przyszłości

Na promie | Brak komentarzy

Jakiś czas temu wyruszyliśmy w podróż, która pozwoli nam stać się bardziej “zieloną” firmą promową. Koncentrujemy się w niej na czterech obszarach, opracowanych zgodnie z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ i dostosowanymi do naszej działalności: Czysta Energia, Odpowiedzialne Zużycie, Dobre Zdrowie & Samopoczucie oraz Życie Pod Wodą. Od 2006 roku pracujemy nad zmniejszeniem zużycia...

Statek z olimpijską duszą i skandynawskim designem

Na promie | Brak komentarzy

Stena Olympica została zbudowana w Jugosławii i dostarczona w tym samym roku, co letnie igrzyska olimpijskie w Monachium w 1972 roku. Na wystrój wnętrza wpłynęła wyraźnie dekada, w której została dostarczona, a także jej skandynawskie dziedzictwo. Przeczytaj o jej 40-letniej historii poniżej. Statek: Dostarczona w czerwcu 1972 r. z Titovo Brodogradiliste w Kr...

Kategorie

Najczęściej komentowane posty