Jak wydłużyć statek?

Na promie | Brak komentarzy

W trakcie całej historii Stena Line rozszerzaliśmy kilka promów, aby zwiększyć ich przepustowość. Ostatni raz, taka operacja miała miejsce w 2007 roku, kiedy Britannica i Hollandica, na trasie Hoek Van Holland – Harwich zostały przedłużone o zadziwiające 50 metrów.

Następnie zmieniliśmy nazwy statków na Germanica i Scandinavica i przenieśliśmy je na trasę Goteborg-Kilonia. Jak rozszerzyć taki statek? Zobacz nasz film!

Jak można zauważyć, zasada rozszerzania statku jest prosta, chociaż inżynieria jest dość złożona.

Najpierw statek przenosi się do suchego doku (obejrzyj 3 odcinek naszej serii).

Statek przecina się na dwie połówki, każda całkowicie oddzielona od drugiej.

Teraz można uzupełnić suchy dok i zabrać jedną połowę. Jest to możliwe, gdyż obie połówki pływają niezależnie.

W ten sam sposób do doku można wprowadzić nową środkową sekcję.

Trzy sekcje są umieszczone obok siebie, a dock ponownie odpompowany.

Na koniec trzy sekcje są zespawane razem.