
Jak wydłużyć statek?
W trakcie całej historii Stena Line rozszerzaliśmy kilka promów, aby zwiększyć ich przepustowość. Ostatni raz, taka operacja miała miejsce w 2007 roku, kiedy Britannica i Hollandica, na trasie Hoek Van Holland – Harwich zostały przedłużone o zadziwiające 50 metrów.
Następnie zmieniliśmy nazwy statków na Germanica i Scandinavica i przenieśliśmy je na trasę Goteborg-Kilonia. Jak rozszerzyć taki statek? Zobacz nasz film!
Jak można zauważyć, zasada rozszerzania statku jest prosta, chociaż inżynieria jest dość złożona.
Najpierw statek przenosi się do suchego doku (obejrzyj 3 odcinek naszej serii).
Statek przecina się na dwie połówki, każda całkowicie oddzielona od drugiej.
Teraz można uzupełnić suchy dok i zabrać jedną połowę. Jest to możliwe, gdyż obie połówki pływają niezależnie.
W ten sam sposób do doku można wprowadzić nową środkową sekcję.
Trzy sekcje są umieszczone obok siebie, a dock ponownie odpompowany.
Na koniec trzy sekcje są zespawane razem.

Dorota Jaguścik
Nie ma co ukrywać, jestem trochę zakręcona na punkcie Internetu. Uwielbiam nowe technologie i kiedy już uważam, że czegoś się nauczyłam, to zaraz wychodzi "poprawka do poprawki". W Stena Line wspieram działania w Social Media i codziennie staramy się być bliżej naszych klientów. Na blogu będę dzieliła się z Wami naprawdę przeróżnymi tematami, więc - bądźcie czujni. Macie pytania? Piszcie w komentarzach! :)