Wiosna, ach to ty

Skandynawia | Brak komentarzy

Ręka do góry, kto zna ten utwór Marka Grechuty? Bo w końcu nadeszła długo oczekiwana (przynajmniej przeze mnie) pora roku, która napawa optymistycznie do życia, mobilizuje do podejmowania różnych nowych postanowień i w końcu jest zapowiedzią nadejścia słonecznego lata. Wiosną cała przyroda budzi się do życia.

Spring1

Ale niestety w tym okresie wiele osób odczuwa też tzw. przesilenie wiosenne. Na stronie www.poradnikzdrowia.pl znalazłam artykuły z mądrymi radami, jak sobie radzić z takim gorszym samopoczuciem.

Reasumując wszystkie wskazówki ujęłabym to tak:

  • Więcej odpoczywajmy i śpijmy! Idealnie by było, gdyby na sen udało nam się wygospodarować przynajmniej osiem godzin. Domyślam się jednak, że nie jest to takie proste… Ale próbować zawsze warto J
  • Zrezygnujmy z używek, które osłabiają nasz organizm. Alkohol, papierosy czy kawa niszczą witaminy i mikroelementy. Pisałam, że osiem godzin snu może być trudne do zrealizowania? No to teraz dopiero mamy wyzwanie!
  • Hartujmy swoje ciało. Dzięki temu poprawimy nasze mechanizmy termoregulacji, co pozwoli nam bronić się przed infekcjami. Poradnik zdrowia podaje, że np. możemy napełnić do połowy łydek chłodną wodą wannę i brodzić w niej codziennie przez kilka minut, zaczynając od trzech i sukcesywnie zwiększając ten czas o następną minutę, aż dojedziemy do piętnastu. Osobiście zastępuję to po prostu prysznicem na zmianę raz ciepłą i zimną wodą (podobno, jak poinformował mnie kiedyś pan doktor, wystarczy nawet jeśli woda będzie miała około 20 stopni). Taki prysznic poprawia krążenie krwi i wzmacnia skórę.
  • Korzystajmy z sauny. Usuniemy z organizmu szkodliwe toksyny, a podwyższając temperaturę ciała wspomożemy naturalne niszczenie bakterii i wirusów. Pamiętajmy jednak, że w przypadku żylaków i nadciśnienia, sauna nie zawsze jest wskazana.
  • Ubierajmy się na tzw. cebulkę. Na obniżenie naszej odporności ma wpływ zarówno przegrzanie jak i wychłodzenie organizmu.
  • Ruch, ruch i jeszcze raz ruch. Najlepiej na świeżym powietrzu. Dzięki temu wzmocnimy i dotlenimy organizm. Poza tym ruch pomaga nam też zrzucić zbędne zimowe kilogramy i pozbyć się toksyn. Lekarze zalecają ćwiczenia co najmniej trzy razy w tygodniu po trzydzieści lub sześćdziesiąt minut.
  • Zróżnicujmy swoją dietę, wspomagajmy się ziołowymi herbatami i przede wszystkim, bez względu na porę roku, starajmy się jak najmniej stresować, a zdecydowanie częściej uśmiechać! Do tego oczywiście słuchać ulubionej muzyki, oglądać dobre filmy i postarać się częściej spotykać z przyjaciółmi czy rodziną poza wirtualną rzeczywistością.
    Wiosna4

Jeżeli macie jeszcze jakieś inne sposoby na wiosenne przemęczenie, piszcie!

A ja tym razem żegnam się z Wami…nie, nie Markiem Grechutą, jak zapewne niektórzy z Was przewidywali, a oldskulowym wesołym kawałkiem Skaldów pod tytułem Wiosna 🙂

Magdalena Śliżewska

"Może faktycznie to nie my wybieramy nasze podróże, tylko one nas?"- napisała dziennikarka i podróżniczka Martyna Wojciechowska. Coś w tym jest. W końcu dziwnym splotem okoliczności to Skandynawia wybrała mnie... Od kilkunastu lat pracuję w szwedzkiej firmie Stena Line i dzięki temu mam możliwość poznawać tamte strony. A biorąc pod uwagę, że jako absolwentka dziennikarstwa jestem bardzo ciekawska, chłonę tę wiedzę zawsze z wielką chęcią. I z równie dużą przyjemnością podzielę się nią z Wami ;)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.