
5 trendów podróżniczych 2018
Zrobiliśmy dość dokładne podsumowanie tegorocznych wakacji. Skandynawia była wyraźnym faworytem naszych pasażerów tego lata – wielu z tych, którzy podróżowali z nami oświadczyło, że odbywają swoje “główne wakacje” w jednym z północnych krajów. Podczas tego badania zaobserwowaliśmy, że większą popularnością cieszy się nocleg bardziej na uboczu z własnym wyżywieniem, jak również większość naszych klientów korzysta z telefonów komórkowych jako przewodników turystycznych.
Każdego roku podróżuje z nami ponad 7 milionów osób z całej Europy.
Oto top 5 trendów podróżniczych z tego roku:
- Skandynawia – cieplejsza niż kiedykolwiek!
- Szczyt sezonu jest nadal silny, ale podróże poza szczytem rosną
- Zejście z utartych szlaków
- Mobilny przewodnik
- Twój osobisty bot podróżny
- SKANDYNAWIA – GORĘTSZA NIŻ KIEDYKOLWIEK!
Kraje skandynawskie doświadczyły najdłuższego, najcieplejszego i najbardziej słonecznego lata, odkąd zaczęto tu mierzyć temperaturę w XVIII wieku. Czy ta piękna pogoda przyczyniła się do tak dużej popularności?
- GŁÓWNY SEZON WCIĄŻ POPULARNY, ALE SIĘ ROZSZERZA
Może nie być wielkim zaskoczeniem, że “główne wakacje” nadal odbywają się w czerwcu, lipcu i sierpniu. W drugiej kolejności odwiedza się rodzinę i przyjaciół. Choć letnie wakacje to klasyka gatunku, obserwujemy, że zima staje się coraz popularniejszym terminem na podróż. Nie tylko dla sportów zimowych, ale także dla festiwali zimowych i lepszych ofert zakwaterowania i znacznie mniejszej liczby turystów.
- ZMIANA PRZYZWYCZAJEŃ
Chociaż hotele i pobyt u rodziny to najczęściej wybierane rodzaje zakwaterowania, nasze badanie wykazuje rosnące zainteresowanie domami i apartamentami z własnym wyżywieniem. Kiedy łączymy to z kwitnącym trendem opuszczania utartych szlaków i szukania miejsc i miast mniej podróżujących, pojawia się wyraźniejszy obraz: w 2018 r. Dreszczyk emocji płynie z życia jak lokalny, choćby tylko na weekend. Ucieczka od stresu miasta, aby chłonąć naturę, doprowadziła do kilku naprawdę kreatywnych rozwiązań, takich jak 72-godzinne kabiny w zachodniej Szwecji. Zdrowie i dobre samopoczucie zyskują na popularności, w połączeniu ze zrównoważonym rozwojem, a trendy te również wpływają na podróże. Dla przykładu, liczba wyszukiwań wegańskich i wegetariańskich opcji w podróżach wzrosła odpowiednio o 183% i 218%. To samo dotyczy hoteli ekologicznych (+ 125%).
Innym sposobem podróżowania w sposób zrównoważony jest korzystanie z „sąsiedztwa” – unikanie długich lotów po całym świecie, a zamiast tego podróżowanie na krótkich dystansach przy użyciu bardziej ekologicznych form transportu.
- PRZENOŚNY PRZEWODNIK
Większość z nas podróżuje teraz ze swoimi smartfonami. Według Google Consumer Insights 2018 dotyczy to 70% podróżnych z USA (w porównaniu do 41% w 2015 r.). Wyszukiwania oparte na lokalizacji, takie jak “hotele w pobliżu mnie”, “rzeczy do zrobienia w pobliżu mnie”, “restauracje w pobliżu mnie” działają i są bardzo popularne . Oznacza to, że zaczynamy czuć się bardziej pewni podróży do miejsca bez konieczności przeprowadzania długiego researchu z wyprzedzeniem. Po prostu zabieramy nasze telefony komórkowe, kiedy się tam dostaniemy i używamy ich jako podręcznych przewodników turystycznych.
- TWÓJ WŁASNY BOT
Według wiceprezesa Google ds. Inżynierii ds. podróży i zakupów, Olivera Heckmanna, prawie 60% konsumentów uważa, że ich wybory dotyczące podróży powinny być oparte na sztucznej inteligencji (AI), która uczy się z naszych wyników wyszukiwania lub osobistych preferencjach.